Big party area in my building. A young couple has decided to take the most important step of their lives and are making preparations in the building but I can not waste time and I am preparing to leave for a weekend at the beach.
As I’m about to leave, at the bus stop, I look down and I find a parrot that stood on the sidewalk just under my incredulous gaze but I can’t catch it because I don’t have enough time to chase it.
In Naples I took the metro line 2 and got off at the last station of the city railway service that is Pozzuoli Solfatara where there was waiting for me the bus to get to Castel Volturno.
When I arrived at my destination, I warned my sister that in 10 minutes I would have reached her house if I had not evaporated on the street from the great heat which, at one and a half in the afternoon, was one of the sharpest of this terrible wave of hot summer season.
In the meantime I went to the sunny state of the Domiziana, an important road axis of Campania, which connects all the northern coast of the region and is one of the most trafficked road junctions in this period of summer holidays.
In the meantime I noticed that there was a wind that was oriented from west and sometimes from tramontana and that therefore the weather conditions were going to change within 48 hours.
The hottest hours of the day are those where you breathe better but it is very important to protect your head from the sun’s rays in order to face with the right precautions the absurd heat that we are living in this hot July.
On arrival, of course, before I put to the table I threw myself into the pool and immediately took a shower to bring down the temperature of my skin and it was just a panacea.
After having lunch and having been with my sister we went to the beach to take a bath and to face the most important day of the weekend.
While I was above the attic a beautiful sunset presented itself in front of my eyes among the leaves of the trees of the avenue and while I waited for dinner I enjoyed that enchanting show that nature has offered us in this magnificent evening.
And as the moon shines in the sky I greet all the extraordinary blockchain pioneers of Hive tireless creators of magnificent posts using the most successful blog and longevity of web 3.0.
Good crypto creations to all.
Sfidando l'incredibile ondata di calore
Area di gran festa nel mio palazzo. Una giovane coppia ha deciso di fare il passo più importante della loro vita e fervono i preparativi nel palazzo ma io non posso perdere tempo e mi sto preparando per partire per un weekend al mare.
Mentre sto per partire, alla fermata dell'autobus, abbasso lo sguardo e mi ritrovo un pappagallo che sostava sul marciapiede proprio lì sotto il mio sguardo incredulo ma non riesco a catturarlo anche perché non ho tempo a sufficienza per inseguirlo.
A Napoli ho preso la linea 2 della metropolitana e sono sceso all'ultima stazione del servizio ferroviario cittadino che è quella di Pozzuoli Solfatara dove lì mi aspettava l'autobus per arrivare a Castel Volturno.
Giunto a destinazione ho avvisato mia sorella che in 10 minuti sarei arrivato a casa sua sempre se non fossi evaporato per strada dal gran caldo che, all'una e mezza del pomeriggio, era uno dei più pungenti di questa terribile ondata di caldo di inizio stagione estiva.
Nel frattempo mi sono incamminato per l'assolata statale della Domiziana, un importante asse stradale della Campania, che collega tutto il litorale Nord della regione ed è uno dei degli snodi viari più trafficati in questo periodo di vacanze estive.
Nel frattempo ho notato che si era alzato un vento che si orientava da ponente e a volte da tramontana e che quindi le condizioni meteorologiche stavano per variare nell'arco di 48 ore.
Le ore più calde della giornata sono quelle dove si respira meglio ma è importantissimo proteggere la testa dai raggi solari in modo da affrontare con le giuste precauzioni l'assurda calura che stiamo vivendo in questo inizio luglio bollente.
All'arrivo, ovviamente, prima di mettermi a tavola mi sono buttato dentro la piscina è fatto subito una doccia per riportare in basso la temperatura della mia pelle ed è stato proprio un toccasana.
Dopo aver pranzato ed essere stato un po' con mia sorella ci siamo recati sulla spiaggia per fare il bagno e per affrontare al meglio la giornata più importante del weekend.
Mentre stavo sopra all'attico un bellissimo tramonto mi si è presentato davanti agli occhi tra le foglie degli alberi del viale e mentre aspettavo la cena mi godevo quell'incantevole spettacolo che ci ha offerto la natura in questa magnifica serata.
E mentre la luna splende nel cielo saluto tutti gli straordinari pionieri della blockchain di Hive instancabili creatori di magnifici post che utilizzano il blog di maggior successo e longevità del web 3.0.
Buone cripto creazioni a tutti.
This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io
Height175 cm | ![]() | Weight88 kg | ![]() | Body Fat% | ![]() |
Waistcm | ![]() | Thighscm | ![]() | Chestcm | ![]() |