

The gates of the Atlantic opened just as Christmas Eve 2025 was approaching, and it had been raining for hours, but at 7:30 a.m. there was a brief pause in the storm raging across Europe.

In the sky, multiple cloud formations roam to wet all the citizens intent on buying the ingredients for Christmas Eve dinner.

For me, fortunately, the weather holds while I'm buying clams and sea lupins at the fishmonger's just a few hundred meters outside the subway stop.

Once I arrived in Marano di Napoli, I continued shopping to buy dinner supplies, and in the meantime, it started raining again insistently and without interruption throughout the day.

By 10 a.m., my purchases were done well in advance, so I was able to enjoy the Christmas atmosphere without getting anxious about making a few last-minute purchases.

Before dinner, my brother-in-law and I went downstairs to say Christmas greetings while the townspeople hurried home through the street amidst a heavy traffic jam.

As a first course, we started with a classic first course for Christmas dinner: spaghetti with clams.

Then a Neapolitan casatiello suddenly appeared at the table, a dish usually served for the Easter holiday, but no one complained about this exchange of traditions.


As a second course there was a mixture of fried fish, stockfish and cod in plenty just enough.

And just as the sweets arrive, starting with the struffoli, I salute all the extraordinary content creators on the Hive blockchain who came to visit me between the lines of this Christmas Actifit crypto report.
Happy crypto creations to everyone and Merry Christmas.
Una vigilia di Natale tempestosa

Le porte dell'Atlantico si sono aperte proprio in concomitanza con la vigilia del Natale 2025 e piove già da tantissime ore ma a alle 7:30 si è avuta una breve pausa nella tempesta che imperversa su tutta l'Europa.

In cielo molteplici formazioni nuvolose si aggirano per bagnare tutti i cittadini intenti a comprare gli ingredienti per il cenone della vigilia di Natale.

Per me il tempo fortunatamente tiene mentre sto acquistando vongole e lupini di mare in pescheria proprio poche centinaia di metri fuori dalla fermata della metropolitana.

Arrivato a Marano di Napoli ho continuato a fare la spesa per comprare il necessario per il cenone ed il pranzo di Natale nel frattempo ha ripreso a piovere con insistenza e senza più interruzioni per tutto il giorno.

Alle 10 di mattino gli acquisti erano concluso in largo anticipo e così ho potuto godere dell'atmosfera natalizia senza farmi prendere da nessuna ansia di fare poi qualche acquisto dell'ultimo momento.

Prima di cena, io e mio cognato, siamo scesi per fare gli auguri di Natale in giro mentre per la strada i cittadini si affrettavano a ritornare a casa in mezzo ad un grosso ingorgo.

Come prima pietanza siamo partiti con un classico primo piatto per il cenone di Natale ovvero spaghetti con le vongole.

A tavola poi è anche spuntato improvvisamente un casatiello napoletano, pietanza che di solito si serve per la festività pasquale, ma nessuno si è lamentato per questo scambio di tradizioni.


Come seconda pietanza c'era un misto di frittura di pesce, stoccafisso e baccalà in abbondanza quanto basta.

E proprio mentre arrivano i dolci cominciando dagli struffoli che saluto tutti gli straordinari creatori di contenuti della blockchain di Hive che sono venuti a trovarmi tra le righe di questo cripto report di Actifit natalizio.
Buone crypto creazioni a tutti e buon Natale.
This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io

Height175 cm | ![]() | Weight90 kg | ![]() | Body Fat% | ![]() |
Waistcm | ![]() | Thighscm | ![]() | Chestcm | ![]() |

















-